Regulamin
Regulamin Apteki Internetowej verispharma.pl
§1 Definicje
1. Regulamin - niniejszy Regulamin Apteki Internetowej verispharma.pl
2. Apteka - Apteka Internetowa verispharma.pl znajdująca się pod adresem internetowym:
https://verispharma.pl/ prowadzona przez Sprzedawcę;
3. Sprzedawca - Bożena Romańska i Bożena Romańska s.c. prowadzące działalność gospodarczą
jako Apteka z siedzibą ul. Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin, NIP 9181707505 REGON 950370313,
adres poczty elektronicznej: verispharma@gmail.com, numer telefonu: + 48 84 683 42 26, numer
fax:+ 48 84 683 42 26, nr BDO-000199138.
4. Produkt(y) -rzeczy ruchome znajdujące się w ofercie Apteki.
5. Kupujący - osoba:
1) zainteresowana produktami znajdującymi się w ofercie Apteki,
2) składająca zamówienie na produkty znajdujące się w ofercie Apteki,
3) składająca reklamację zamówionego uprzednio produktu.
6. Konsument - Kupujący będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Zamówienie - złożona Sprzedawcy przez Kupującego oferta zakupu Produktu (w rozumieniu art.
66 §1 Kodeksu Cywilnego).
8. Biuro Obsługi Klienta - wyspecjalizowana komórka organizacyjna Sprzedawcy zajmująca się
obsługą Zamówień składanych przez Kupujących.
9. Konto - założone przez Kupującego indywidualne konto w Aptece, w którym Kupujący podaje
swoje oznaczenie (login), ustala hasło zabezpieczające dostęp do Konta oraz wskazuje swoje dane
teleadresowe. Zamówienia mogą być składane za pośrednictwem Konta lub poprzez wskazanie
danych teleadresowych podczas procedury składania Zamówienia.
10. Ustawa - Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
§2 Informacje ogólne
1. Regulamin ustala warunki i zasady sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego
za pośrednictwem Apteki.
2. Kupującym może być wyłącznie:
1) osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych,
2) osoba prawna,
3) jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, jeżeli na podstawie
odrębnych przepisów posiada zdolność do czynności prawnych.
3. Zamówienia są realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie na terenie RP.
§3 Procedura składania Zamówień
1. Kupujący składa Zamówienia za pośrednictwem Konta (potwierdzając podczas składania
Zamówienia dane wskazane w ust. 3) lub poprzez jednorazowe wskazanie swoich danych podczas
składania Zamówienia.
2. Kupujący, w przypadku zakończenia poszukiwania Produktów, za pomocą odnośnika ?Koszyk?
otwiera formularz "Koszyk", w którym dokonuje przeglądu wybranych przez siebie Produktów i
zestawienia należnych płatności.
3. W formularzu ?Koszyk?, zaznaczając kursorem opcję " dalej" Kupujący przechodzi do formularza
?Dane zamawiającego" w którym wskazuje (lub potwierdza):
1) kraj dostawy,
2) swoje dane, w tym adres dostawy,
3) dane odbiorcy, o ile są inne od danych Kupującego,
4. Następnie, zaznaczając kursorem opcję ?dalej? Kupujący przechodzi do formularza ?Przesyłka i
Płatności?, w którym wybiera formę płatności i dostawy, akceptując ich ewentualne koszty.
5. Następnie, zaznaczając kursorem opcję ?dalej? Kupujący przechodzi do formularza
?Podsumowanie?,
w którym ostatecznie weryfikuje podane wcześniej dane, akceptuje Regulamin oraz wyraża zgodę
na przetwarzanie przez Aptekę danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016, a następnie poprzez wybór opcji
?Zamawiam i płacę? Kupujący składa Zamówienie, na potwierdzenie czego wyświetla się informacja
wskazująca, że Zamówienie zostało prawidłowo złożone. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący
otrzymuje pod wskazany w Zamówieniu adres poczty email potwierdzenie złożenia zamówienia.
6. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje pod wskazany w Zamówieniu adres poczty
elektronicznej, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia (przyjęcie przez Sprzedawcę oferty zawarcia
umowy złożonej przez Kupującego) wraz z potwierdzeniem ceny, danymi do wykonania płatności
oraz przewidywanym terminem dostawy Produktu do Kupującego obliczonym zgodnie z § 5.
§4 Warunki realizacji Zamówienia
1. Wszystkie ceny Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
2. Kupujący ponosi zwykłe koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu
zawarcia umowy i nie jest obciążany dodatkowymi kosztami przez Sprzedawcę.
3. Sprzedawca informuje Kupującego, że celem korzystania ze strony Apteki musi on posiadać:
1) połączenie z siecią internetową,
2) aktywne konto poczty email,
3) przeglądarkę internetową z aktywną obsługą języka javascript (np.Internet Explorer,
Opera, FireFox, Chrome, Safari
4) przeglądarka powinna akceptować pliki ?cookies?, konieczne do prawidłowego
realizowania usług, za pośrednictwem strony i jest to określone w polityce prywatności
strony.
4. Sprzedawca oświadcza, że nie stosuje się do kodeksu dobrych praktyk, gdyż taki nie funkcjonuje
oficjalnie w jego branży. Sprzedawca wszystkie czynności podejmuje z należytą starannością,
zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
5. Kupujący ma możliwość przechowywania istotnych informacji związanych z Umową w
następujący sposób:
1) potwierdzenie Zamówienia otrzymane na wskazany adres e-mail,
2) formularz odstąpienia od umowy w wersji pdf do pobrania pod adresem verispharma.pl
oraz w potwierdzeniu zamówienia, o którym mowa w §3 ust. 6
§5 Terminy realizacji Zamówienia
1. Sprzedawca oświadcza, że czas realizacji Zamówienia wynosi standardowo 3 dni, a termin
realizacji jest wskazany w potwierdzeniu zamówienia, o którym mowa w §3 ust. 6.
2. Realizacja Zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie lecz nie później niż w
terminie 3 dni od odebrania Zamówienia przez Sprzedawcę, a Zamówienia płatnego przelewem lub
za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych nie później niż w ciągu 3 dni od
zaksięgowania wpłaty Kupującego na koncie Sprzedającego.
§6 Sposób płatności
1. Dane niezbędne do dokonania przelewu oraz numer rachunku bankowego Sprzedawcy Kupujący
otrzyma na adres e-mail, podany przez siebie w procesie składania Zamówienia, po złożeniu
Zamówienia i zatwierdzeniu go w zakładce podsumowania zamówienia przyciskiem ?Zamawiam i
płacę".
2. Za Zamówione Produkty można zapłacić:
1) z góry przelewem,
2) z góry, za pomocą systemu płatności internetowych przelewy24,
3) gotówką za pobraniem,
3. Płatność wskazana w ust. 2 pkt. 2 przeprowadzana jest za pośrednictwem spółki PayPro Krajowy
Integrator Płatności S.A. z siedzibą przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań NIP 7792369887, wpisaną
do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000347935 prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego,
§7 Promocje
1.Sprzedawca na podstawie odrębnych Regulaminów jest uprawniony wprowadzać okresowe akcje
promocyjne obejmujące Produkty znajdujące się w jego asortymencie.§8
Dostawa Produktów
1. Dostawa Zamówienia będzie następować na wskazany przez Kupującego adres za
pośrednictwem Poczty Polskiej S.A., InPost Sp. z o.o.,DPD Polska Sp. z o.o. lub innych operatorów
pocztowych lub kurierskich albo poprzez odbiór osobisty. Koszt dostawy jest wskazany podczas
składania Zamówienia przez Kupującego i wynika z cenników podmiotów świadczących te usługi, a
Sprzedawca nie obciąża Kupującego dodatkowymi opłatami z tego tytułu. W przypadku niektórych
Zamówień wybór formy może być ograniczony z uwagi na bezwzględnie obowiązujące przepisy
prawa.
2. Koszt dostawy oraz ewentualne inne składniki ceny zostaną wskazane Kupującemu przed
złożeniem przez niego Zamówienia.
§9 Biuro Obsługi Klienta
1. Biuro Obsługi Klienta, w imieniu Sprzedawcy wykonuje wszelkie obowiązki związane z realizacją
Zamówień, w szczególności przyjmując składane przez Kupujących Zamówienia.
2. Biuro Obsługi Klienta celem umożliwienia Kupującym łatwego uzyskania wszelkich wymaganych
informacji, udostępnia następujące kanały kontaktowe:
a) kontakt pocztowy pod adresem: ul. Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin,
b) kontakt telefoniczny pod numerem:+ 48 84 683 42 26,
c) kontakt za pośrednictwem poczty email:verispharma@gmail.com
§10 Zwrot Produktów
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Produkty wolne od wad fizycznych i prawnych.
2. Sprzedający nie udziela Kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego,
informuje natomiast o znanych mu gwarancjach udzielonych dla produktów przez producentów.
3.Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby
medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi. Zgodnie z art. 68 ust. 3l i 3m ustawy -
Prawo farmaceutyczne, produkty lecznicze wydawane z apteki ogólnodostępnej lub punktu
aptecznego w ramach wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie podlegają zwrotowi.
Istnieje jednak możliwość zwrotu produktu leczniczego aptece ogólnodostępnej lub punktowi
aptecznemu z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub jego sfałszowania.
4. W przypadku towarów innych, niż wskazane w ust.3 powyżej mają Państwo prawo odstąpienia
od niniejszej umowy.
5. Wyłącznie Konsument, na podstawie art. 27 Ustawy, ma prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów
wskazanych w art. 33, art. 34 Ustawy w terminie 14 dni licząc od wydania Produktów, przy czym
do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego
upływem, wg następującego wzoru: - Adresat: Bożena Romańska, Bożena Romańska s.c. ul.
Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin - Ja (imię i nazwisko Konsumenta) niniejszym informuję o moim
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: (wskazanie Produktów) - Data zawarcia
odbioru Produktów: - Imię i nazwisko konsumenta(-ów): - Adres konsumenta(-ów): - Podpis
konsumenta(-ów): - Data:
6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
7. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór
wskazano w ust. 5, lub wg wzoru, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy, na formularzu
udostępnianym przez Sprzedawcę pod adresem verispharma.pl lub w innej formie zgodnej z
Ustawą.
8. Konsument jest zobowiązany zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni licząc od dnia, w którym odstąpił on od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy
odesłanie Produktów przed jego upływem.
9. Towar musi być zwrócony w stanie nienaruszonym.
10. Sprzedawca, niezwłocznie lecz nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy Konsumentowi. Jeżeli
jednakże Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie
z art. 33 Ustawy. 8. Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty dokonanej przez Konsumenta takimsamym sposobem płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w formie pisemnej.
12. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone zanim Sprzedawca przyjął Zamówienie sprawia,
że oferta złożona przez Konsumenta przestaje go wiązać.
13. Konsument odsyła Produkty na własny koszt, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem
umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
15. Sprzedawca wstrzymuje się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
16. Na podst. art. 38 pkt. 5) Ustawy, Sprzedawca wyłącza postanowienia § 10 w stosunku do
Produktów, które zostały przez Konsumenta otwarte po ich dostarczeniu.
17. Na podst. art. 38 pkt. 3) Ustawy, Sprzedawca wyłącza postanowienia § 10 w stosunku do
Produktów, które zostały wyprodukowane wg specyfikacji Konsumenta, a w szczególności w
stosunku do leków wykonywanych na zamówienie.
18. Na podst. art. 3 ust 1 pkt. 7 Ustawy, do sprzedaży produktów leczniczych oraz wyrobów
medycznych nie stosuje się przepisów Ustawy.
19. Na podst. art. 96 ust. 7 i 8 ustawy - Prawo farmaceutyczne,(Dz. U. z 2008r Nr45, poz. 271 ze
zm.), produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby
medyczne wydawane z apteki co do zasady, nie podlegają zwrotowi. Wyjątek stanowią produkty
lecznicze i wyroby medyczne które są obarczone wadą jakościową lub zostały niewłaściwie wydane
oraz sfałszowane produkty lecznicze.
§11 Reklamacje postanowienia ogólne
1. Reklamacje rozpatruje Biuro Obsługi Klienta.
2. Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni licząc od dnia otrzymania reklamacji
Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie informuje Kupującego o swoim stanowisku w przedmiocie
otrzymanej reklamacji.
3. Reklamacje mogą być zgłaszane w sposób wskazany w §10 Regulaminu.
§12 Odpowiedzialność Sprzedawcy
1.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupujących będących Konsumentami na zasadach
określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i następnych za wady fizyczne i prawne Produktów.
2.Sprzedawca na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność z
tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia) wobec Kupujących niebędących Konsumentami.
3.Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo
usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
4.Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, Sprzedawca może odmówić wymiany
rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu
obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
5.Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu.
6. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z
upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli Kupującym jest Konsument, bieg terminu
przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w ust. 5.
7. W terminach określonych w ust.5, Kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli Kupujący żądał wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy
lub usunięcia wady.
8. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli
Sprzedawca wadę podstępnie zataił.9. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie
zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie
Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie
zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
10. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o
wadzie w chwili zawarcia umowy sprzedaży.
§13 Ochrona danych osobowych
1. Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
( dalej jako " RODO").
2. Administratorem danych osobowych Kupującego są Bożena Romańska i Bożena Romańska s.c.
prowadzące działalność gospodarczą jako Bożena Romańska, Bożena Romańska s.c. z siedzibą ul.
Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin.
3. Kupujący posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania na zasadach
wskazanych w polityce prywatności.
4. Polityka prywatności znajduje się pod adresem verispharma.pl
§ 14
Zastrzeżenia prawne
1.Kupujący, podejmując czynności związane z Zamówieniem, zobowiązany jest podawać swoje
dane w sposób staranny, nie wprowadzając danych nieprawdziwych lub bezprawnych.
§15 Postanowienia końcowe
1. Aktualny Regulamin znajduje się pod adresem verispharma.pl , w tym w formacie PDF,
Sprzedawca umożliwia jego pobranie w tym formacie.
2. Konsument posiada zwłaszcza następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu,
2) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu.
3. Informacje o Produktach zamieszczone na Stronie Internetowej Apteki, a zwłaszcza ich cena
jednostkowa lub dostępność, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w
szczególności Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy.
5. Regulamin obowiązuje od dnia 05.12.2024 r.
6. Sprzedawca jest w granicach bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawniony do
zmiany Regulaminu, a o zmianach Regulaminu będzie powiadamiał Kupujących pod wskazany
przez nich adres email, co najmniej na 30 dni przed ich wprowadzeniem, przy czym zmiany te nie
mogą ograniczać w żadnym zakresie uprawnień związanych ze złożonymi przez Kupujących
Zamówieniami, przez wejściem w życie zmian w Regulaminie.
§1 Definicje
1. Regulamin - niniejszy Regulamin Apteki Internetowej verispharma.pl
2. Apteka - Apteka Internetowa verispharma.pl znajdująca się pod adresem internetowym:
https://verispharma.pl/ prowadzona przez Sprzedawcę;
3. Sprzedawca - Bożena Romańska i Bożena Romańska s.c. prowadzące działalność gospodarczą
jako Apteka z siedzibą ul. Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin, NIP 9181707505 REGON 950370313,
adres poczty elektronicznej: verispharma@gmail.com, numer telefonu: + 48 84 683 42 26, numer
fax:+ 48 84 683 42 26, nr BDO-000199138.
4. Produkt(y) -rzeczy ruchome znajdujące się w ofercie Apteki.
5. Kupujący - osoba:
1) zainteresowana produktami znajdującymi się w ofercie Apteki,
2) składająca zamówienie na produkty znajdujące się w ofercie Apteki,
3) składająca reklamację zamówionego uprzednio produktu.
6. Konsument - Kupujący będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Zamówienie - złożona Sprzedawcy przez Kupującego oferta zakupu Produktu (w rozumieniu art.
66 §1 Kodeksu Cywilnego).
8. Biuro Obsługi Klienta - wyspecjalizowana komórka organizacyjna Sprzedawcy zajmująca się
obsługą Zamówień składanych przez Kupujących.
9. Konto - założone przez Kupującego indywidualne konto w Aptece, w którym Kupujący podaje
swoje oznaczenie (login), ustala hasło zabezpieczające dostęp do Konta oraz wskazuje swoje dane
teleadresowe. Zamówienia mogą być składane za pośrednictwem Konta lub poprzez wskazanie
danych teleadresowych podczas procedury składania Zamówienia.
10. Ustawa - Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
§2 Informacje ogólne
1. Regulamin ustala warunki i zasady sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego
za pośrednictwem Apteki.
2. Kupującym może być wyłącznie:
1) osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych,
2) osoba prawna,
3) jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, jeżeli na podstawie
odrębnych przepisów posiada zdolność do czynności prawnych.
3. Zamówienia są realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie na terenie RP.
§3 Procedura składania Zamówień
1. Kupujący składa Zamówienia za pośrednictwem Konta (potwierdzając podczas składania
Zamówienia dane wskazane w ust. 3) lub poprzez jednorazowe wskazanie swoich danych podczas
składania Zamówienia.
2. Kupujący, w przypadku zakończenia poszukiwania Produktów, za pomocą odnośnika ?Koszyk?
otwiera formularz "Koszyk", w którym dokonuje przeglądu wybranych przez siebie Produktów i
zestawienia należnych płatności.
3. W formularzu ?Koszyk?, zaznaczając kursorem opcję " dalej" Kupujący przechodzi do formularza
?Dane zamawiającego" w którym wskazuje (lub potwierdza):
1) kraj dostawy,
2) swoje dane, w tym adres dostawy,
3) dane odbiorcy, o ile są inne od danych Kupującego,
4. Następnie, zaznaczając kursorem opcję ?dalej? Kupujący przechodzi do formularza ?Przesyłka i
Płatności?, w którym wybiera formę płatności i dostawy, akceptując ich ewentualne koszty.
5. Następnie, zaznaczając kursorem opcję ?dalej? Kupujący przechodzi do formularza
?Podsumowanie?,
w którym ostatecznie weryfikuje podane wcześniej dane, akceptuje Regulamin oraz wyraża zgodę
na przetwarzanie przez Aptekę danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016, a następnie poprzez wybór opcji
?Zamawiam i płacę? Kupujący składa Zamówienie, na potwierdzenie czego wyświetla się informacja
wskazująca, że Zamówienie zostało prawidłowo złożone. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący
otrzymuje pod wskazany w Zamówieniu adres poczty email potwierdzenie złożenia zamówienia.
6. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje pod wskazany w Zamówieniu adres poczty
elektronicznej, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia (przyjęcie przez Sprzedawcę oferty zawarcia
umowy złożonej przez Kupującego) wraz z potwierdzeniem ceny, danymi do wykonania płatności
oraz przewidywanym terminem dostawy Produktu do Kupującego obliczonym zgodnie z § 5.
§4 Warunki realizacji Zamówienia
1. Wszystkie ceny Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
2. Kupujący ponosi zwykłe koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu
zawarcia umowy i nie jest obciążany dodatkowymi kosztami przez Sprzedawcę.
3. Sprzedawca informuje Kupującego, że celem korzystania ze strony Apteki musi on posiadać:
1) połączenie z siecią internetową,
2) aktywne konto poczty email,
3) przeglądarkę internetową z aktywną obsługą języka javascript (np.Internet Explorer,
Opera, FireFox, Chrome, Safari
4) przeglądarka powinna akceptować pliki ?cookies?, konieczne do prawidłowego
realizowania usług, za pośrednictwem strony i jest to określone w polityce prywatności
strony.
4. Sprzedawca oświadcza, że nie stosuje się do kodeksu dobrych praktyk, gdyż taki nie funkcjonuje
oficjalnie w jego branży. Sprzedawca wszystkie czynności podejmuje z należytą starannością,
zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
5. Kupujący ma możliwość przechowywania istotnych informacji związanych z Umową w
następujący sposób:
1) potwierdzenie Zamówienia otrzymane na wskazany adres e-mail,
2) formularz odstąpienia od umowy w wersji pdf do pobrania pod adresem verispharma.pl
oraz w potwierdzeniu zamówienia, o którym mowa w §3 ust. 6
§5 Terminy realizacji Zamówienia
1. Sprzedawca oświadcza, że czas realizacji Zamówienia wynosi standardowo 3 dni, a termin
realizacji jest wskazany w potwierdzeniu zamówienia, o którym mowa w §3 ust. 6.
2. Realizacja Zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie lecz nie później niż w
terminie 3 dni od odebrania Zamówienia przez Sprzedawcę, a Zamówienia płatnego przelewem lub
za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych nie później niż w ciągu 3 dni od
zaksięgowania wpłaty Kupującego na koncie Sprzedającego.
§6 Sposób płatności
1. Dane niezbędne do dokonania przelewu oraz numer rachunku bankowego Sprzedawcy Kupujący
otrzyma na adres e-mail, podany przez siebie w procesie składania Zamówienia, po złożeniu
Zamówienia i zatwierdzeniu go w zakładce podsumowania zamówienia przyciskiem ?Zamawiam i
płacę".
2. Za Zamówione Produkty można zapłacić:
1) z góry przelewem,
2) z góry, za pomocą systemu płatności internetowych przelewy24,
3) gotówką za pobraniem,
3. Płatność wskazana w ust. 2 pkt. 2 przeprowadzana jest za pośrednictwem spółki PayPro Krajowy
Integrator Płatności S.A. z siedzibą przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań NIP 7792369887, wpisaną
do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000347935 prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego,
§7 Promocje
1.Sprzedawca na podstawie odrębnych Regulaminów jest uprawniony wprowadzać okresowe akcje
promocyjne obejmujące Produkty znajdujące się w jego asortymencie.§8
Dostawa Produktów
1. Dostawa Zamówienia będzie następować na wskazany przez Kupującego adres za
pośrednictwem Poczty Polskiej S.A., InPost Sp. z o.o.,DPD Polska Sp. z o.o. lub innych operatorów
pocztowych lub kurierskich albo poprzez odbiór osobisty. Koszt dostawy jest wskazany podczas
składania Zamówienia przez Kupującego i wynika z cenników podmiotów świadczących te usługi, a
Sprzedawca nie obciąża Kupującego dodatkowymi opłatami z tego tytułu. W przypadku niektórych
Zamówień wybór formy może być ograniczony z uwagi na bezwzględnie obowiązujące przepisy
prawa.
2. Koszt dostawy oraz ewentualne inne składniki ceny zostaną wskazane Kupującemu przed
złożeniem przez niego Zamówienia.
§9 Biuro Obsługi Klienta
1. Biuro Obsługi Klienta, w imieniu Sprzedawcy wykonuje wszelkie obowiązki związane z realizacją
Zamówień, w szczególności przyjmując składane przez Kupujących Zamówienia.
2. Biuro Obsługi Klienta celem umożliwienia Kupującym łatwego uzyskania wszelkich wymaganych
informacji, udostępnia następujące kanały kontaktowe:
a) kontakt pocztowy pod adresem: ul. Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin,
b) kontakt telefoniczny pod numerem:+ 48 84 683 42 26,
c) kontakt za pośrednictwem poczty email:verispharma@gmail.com
§10 Zwrot Produktów
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Produkty wolne od wad fizycznych i prawnych.
2. Sprzedający nie udziela Kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego,
informuje natomiast o znanych mu gwarancjach udzielonych dla produktów przez producentów.
3.Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby
medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi. Zgodnie z art. 68 ust. 3l i 3m ustawy -
Prawo farmaceutyczne, produkty lecznicze wydawane z apteki ogólnodostępnej lub punktu
aptecznego w ramach wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie podlegają zwrotowi.
Istnieje jednak możliwość zwrotu produktu leczniczego aptece ogólnodostępnej lub punktowi
aptecznemu z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub jego sfałszowania.
4. W przypadku towarów innych, niż wskazane w ust.3 powyżej mają Państwo prawo odstąpienia
od niniejszej umowy.
5. Wyłącznie Konsument, na podstawie art. 27 Ustawy, ma prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów
wskazanych w art. 33, art. 34 Ustawy w terminie 14 dni licząc od wydania Produktów, przy czym
do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego
upływem, wg następującego wzoru: - Adresat: Bożena Romańska, Bożena Romańska s.c. ul.
Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin - Ja (imię i nazwisko Konsumenta) niniejszym informuję o moim
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: (wskazanie Produktów) - Data zawarcia
odbioru Produktów: - Imię i nazwisko konsumenta(-ów): - Adres konsumenta(-ów): - Podpis
konsumenta(-ów): - Data:
6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
7. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór
wskazano w ust. 5, lub wg wzoru, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy, na formularzu
udostępnianym przez Sprzedawcę pod adresem verispharma.pl lub w innej formie zgodnej z
Ustawą.
8. Konsument jest zobowiązany zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni licząc od dnia, w którym odstąpił on od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy
odesłanie Produktów przed jego upływem.
9. Towar musi być zwrócony w stanie nienaruszonym.
10. Sprzedawca, niezwłocznie lecz nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy Konsumentowi. Jeżeli
jednakże Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie
z art. 33 Ustawy. 8. Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty dokonanej przez Konsumenta takimsamym sposobem płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w formie pisemnej.
12. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone zanim Sprzedawca przyjął Zamówienie sprawia,
że oferta złożona przez Konsumenta przestaje go wiązać.
13. Konsument odsyła Produkty na własny koszt, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem
umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
15. Sprzedawca wstrzymuje się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
16. Na podst. art. 38 pkt. 5) Ustawy, Sprzedawca wyłącza postanowienia § 10 w stosunku do
Produktów, które zostały przez Konsumenta otwarte po ich dostarczeniu.
17. Na podst. art. 38 pkt. 3) Ustawy, Sprzedawca wyłącza postanowienia § 10 w stosunku do
Produktów, które zostały wyprodukowane wg specyfikacji Konsumenta, a w szczególności w
stosunku do leków wykonywanych na zamówienie.
18. Na podst. art. 3 ust 1 pkt. 7 Ustawy, do sprzedaży produktów leczniczych oraz wyrobów
medycznych nie stosuje się przepisów Ustawy.
19. Na podst. art. 96 ust. 7 i 8 ustawy - Prawo farmaceutyczne,(Dz. U. z 2008r Nr45, poz. 271 ze
zm.), produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby
medyczne wydawane z apteki co do zasady, nie podlegają zwrotowi. Wyjątek stanowią produkty
lecznicze i wyroby medyczne które są obarczone wadą jakościową lub zostały niewłaściwie wydane
oraz sfałszowane produkty lecznicze.
§11 Reklamacje postanowienia ogólne
1. Reklamacje rozpatruje Biuro Obsługi Klienta.
2. Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni licząc od dnia otrzymania reklamacji
Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie informuje Kupującego o swoim stanowisku w przedmiocie
otrzymanej reklamacji.
3. Reklamacje mogą być zgłaszane w sposób wskazany w §10 Regulaminu.
§12 Odpowiedzialność Sprzedawcy
1.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupujących będących Konsumentami na zasadach
określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i następnych za wady fizyczne i prawne Produktów.
2.Sprzedawca na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność z
tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia) wobec Kupujących niebędących Konsumentami.
3.Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo
usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
4.Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, Sprzedawca może odmówić wymiany
rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu
obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
5.Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu.
6. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z
upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli Kupującym jest Konsument, bieg terminu
przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w ust. 5.
7. W terminach określonych w ust.5, Kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli Kupujący żądał wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy
lub usunięcia wady.
8. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli
Sprzedawca wadę podstępnie zataił.9. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie
zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie
Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie
zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
10. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o
wadzie w chwili zawarcia umowy sprzedaży.
§13 Ochrona danych osobowych
1. Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
( dalej jako " RODO").
2. Administratorem danych osobowych Kupującego są Bożena Romańska i Bożena Romańska s.c.
prowadzące działalność gospodarczą jako Bożena Romańska, Bożena Romańska s.c. z siedzibą ul.
Hetmana Górki 2, 23-465 Turobin.
3. Kupujący posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania na zasadach
wskazanych w polityce prywatności.
4. Polityka prywatności znajduje się pod adresem verispharma.pl
§ 14
Zastrzeżenia prawne
1.Kupujący, podejmując czynności związane z Zamówieniem, zobowiązany jest podawać swoje
dane w sposób staranny, nie wprowadzając danych nieprawdziwych lub bezprawnych.
§15 Postanowienia końcowe
1. Aktualny Regulamin znajduje się pod adresem verispharma.pl , w tym w formacie PDF,
Sprzedawca umożliwia jego pobranie w tym formacie.
2. Konsument posiada zwłaszcza następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu,
2) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu.
3. Informacje o Produktach zamieszczone na Stronie Internetowej Apteki, a zwłaszcza ich cena
jednostkowa lub dostępność, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w
szczególności Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy.
5. Regulamin obowiązuje od dnia 05.12.2024 r.
6. Sprzedawca jest w granicach bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawniony do
zmiany Regulaminu, a o zmianach Regulaminu będzie powiadamiał Kupujących pod wskazany
przez nich adres email, co najmniej na 30 dni przed ich wprowadzeniem, przy czym zmiany te nie
mogą ograniczać w żadnym zakresie uprawnień związanych ze złożonymi przez Kupujących
Zamówieniami, przez wejściem w życie zmian w Regulaminie.